Lista najciekawszych i najbardziej dochodowych w historii biznesowych pomysłów.


1. Michel Ferrero i rodzina - 10 mld dol.
Pomysł: Uczynić czekoladę elementem śniadania. Sprzedaż masła czekoladowego do kanapek i tostów. Rodzina Ferrero to jeden z największych w Europie producentów czekolady. Wśród ich marek znajdują się: Ferrero Rocher, Nutella, Tik Tak i Kinder Eggs. Obecnie firma rozszerza swoją działalność w Azji, przede wszystkim w Chinach.

2. Public Storage - 5, 3 mld dol.
Pomysł: Ustawić wzdłuż autostrad automatyczną przechowalnię bagażu dla wszystkich chętnych. Public Storage to największa w Ameryce w tym sektorze firma. Posiada 2 tys. filii.

3. Ralf Lauren- 5 mld dol.
Pomysł: Wziąć zwykłą koszulkę polo, nakleić na nią logo z koniem, wycenić na 50 dolarów i patrzeć, jak świetnie się sprzedaje. Syn rosyjskich emigrantów, Ralf Laurien zaczynał swoją karierę w sklepie, pracował także jako urzędnik w firmie Brooks Brothers. W 1967 roku pożyczył 50 tys. dol., aby stworzyć swoje legendarne Polo. W 1994 roku sprzedał 28 roc. akcji firmie Goldman Sachs za 138 mln dol.

4. Jeff Bezos, założyciel Amazon.com, największego na świecie wirtualnego sklepu - 4, 4 mld dol.
Pomysł: Sprzedawać książki przez Internet, oszczędzając czas, który kupujący tracą w księgarni.

5. Misie Benny - 4, 5 mld dol.
Pomysł: Uruchomić sprzedaż sympatycznych pluszowych misiów z różnymi imionami w seriach limitowanych. Cel - aby te zabawki natychmiast stawały się przedmiotem kolekcjonowania. Misie Benny pojawiły się w 1986 roku i natychmiast zdobyły pozycję lidera w swoim segmencie na długie lata.

6. Dietrich Mateschitz, Austria - 3, 1 mld dol.
Pomysł: Sprzedawać energetyczny napój o cukrowo-kofeinowej bazie, wzbogacony witaminą B. Dla sportowców i amatorów nocnego przesiadywania. Mateschitz to pomysłodawca Red Bulla – energetycznego napoju, głównie dla młodzieży, interesującej się sportem i aktywnym trybem życia. Coroczne sprzedaż tego napoju osiąga 3,4 mld dol.

7. Mario Moretti Polegato, Włochy - 3 mld dol.
Pomysł: Produkować obuwie z małymi otworami w podeszwie (chronionymi od wilgoci specjalną powłoką), które rozwiązują problem brzydkiego zapachu i pocenia się stóp. Mario jest założycielem firmy Geox shoes. Idea “oddychającego” obuwia zrodziła się w 1994 roku podczas podróży w górach Nevady. Mario próbował sprzedać pomysł Nike, ale koncern nie zainteresował się projektem. Obecnie własna firma Mario sprzedaje 16 mln par obuwia rocznie. Mówi się, że wśród jego klientów znajduje się nawet papież.

8. James Dyson. Wielka Brytania. - 1, 6 mld.
Pomysł: Odkurzacz ssący kurz z nieprawdopodobną prędkością. Wynalazca James Dyson przygotował 5127 prototypów swojego próżniowego odkurzacza. Wykorzystuje on zaawansowaną technologię podwójnego cyklonu ("Dual Cyclone"), co pozwala pracować odkurzaczowi bez toreb na zassane nieczystości. W 2007 r. odkurzacz Dysona DC12 był najczęściej sprzedawanym w Japonii, wyprzedzając miejscowe marki Sharp i Sanio.

9. Hans Regiel, Niemcy - 1,5 mld dol.
Pomysł: Sprzedawać słodkie żelowe cukierki w przeróżnych formach i kształtach. Mowa oczywiście o marce Haribo (HAns RIegel of Bonn). Coroczny obrót firmy wynosi ok. 2 mld dol. Większość odmian cukierków wymyśla sam właściciel. Inspiracje czerpie zazwyczaj z komiksów i filmów dla dzieci.

10. Howard Shultz, - 1,1 mld
Pomysł: Otworzyć kawiarenkę na każdym rogu w Ameryce. Howard Shultz, to właściciel sieci kawiarni Starbucks, kawowy król. Założył własny biznes w 1985 roku. W 1992 roku wypuścił akcje swojej firmy na rynek. Dzisiaj Starbucks posiada 12 tys. kawiarni, które obsługują tygodniowo 40 mln Amerykanów.

0 komentarze: