Jak pisać dobre CV?

Puls Biznesu radzi jak pisać CV, żeby odnieść sukces w wyścigu rekrutacyjnym.

1. Odpowiedzialny za
Wiadomo, że każdy jest za coś odpowiedzialny. Pytanie: za ile rzeczy, jak długo, kto, co, kiedy? Tu należy być konkretnym i podawać dane liczbowe. Pracodawcy chcą faktów. Trzeba podawać procenty, wartość w złotych i liczby.

ŹLE
Odpowiedzialny za pisanie poradnika użytkownika.
DOBRZE
Napisanie sześciu wskazówek dla 15 tys. użytkowników na dwa tygodnie przed terminem.

ŹLE
Odpowiedzialny za koszty produkcji.
DOBRZE
Obniżenie kosztów produkcji o 15 proc. w ciągu trzech miesięcy.

2. Doświadczenie
Mówienie o doświadczeniu to zupełnie co innego niż podanie faktów dotyczących doświadczenia.

ŹLE
Doświadczenie w programowaniu w PHP.
DOBRZE
Napisanie programu w PHP umożliwiającego zakupy online w firmie giełdowej.

3. Doskonała komunikacja pisemna
To co prawda nie jedno słowo, tylko całe wyrażenie, ale to wyrażenie musi zniknąć. A znajduje się w większości podań o pracę.

ŹLE
Doskonała komunikacja pisemna.
DOBRZE
Zredagowanie napisanej w przystępnym języku zakładki pomocy dla klientów na stronie internetowej firmy, dzięki czemu liczba klientów korzystających z call-center spadła o 50 proc.

Należy podać, co i jak się pisze. Czy są to kampanie mailingowe, materiały marketingowe czy pomoc dla klientów? Czy przygotowuje się kontrakty prawne, biznes plany lub oferty?

4. Umiejętność pracy zespołowej
To jest ważne tylko, jeśli chce się grać w drużynie koszykówki.

ŹLE
Umiejętność pracy zespołowej w dużych i małych grupach.
DOBRZE
Dzięki współpracy z klientami, programistami, technikami i projektantami interfejsów oprogramowanie do sporządzania raportów finansowych zostało dostarczone trzy miesiące przed terminem.

5. Skrupulatność i dbałość o szczegóły
Co to właściwie za cechy? Trzeba to szczegółowo wyjaśnić.

ŹLE
Skrupulatność i dbałość o szczegóły w pracy w public relations.
DOBRZE
Przygotowanie informacji dla agencji prasowych z uwzględnieniem specyfiki 25 krajów Unii Europejskiej.

Szczegółami trzeba się z dyrektorem personalnym podzielić. Należy podać fakty, liczby, daty, wartość w złotych.

6. Skuteczność działania
W CV czy liście motywacyjnym trzeba pisać tylko o sukcesach, więc nie ma potrzeby, by jeszcze to podkreślać. Własną skuteczność lepiej pokazać podając konkretne przykłady.

ŹLE
Umiejętna sprzedaż produktu.
DOBRZE
Zwiększenie sprzedaży czekolady o 32 proc.

0 komentarze: